reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Maršálek

Ján Maršálek

Bloger 
  • Počet článkov:  170
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, teda myslím... Píšem a publikujem. Okrem iného redigujem internetový občasník PriestorNet.com Zoznam autorových rubrík:  ZápisníkZamyslenieRiportMetanoiaDrobnicaList z domovaJazykové oknoLiterárny klub

reklama

List z domova

Stopy v priestore

Ján Maršálek

Stopy v priestore

K putovaniu životom celkom prirodzene patria chyby a omyly, občasné poblúdenia i pády. Preto je dôležité mať stanovený dobrý cieľ a kráčať životom s vedomím tohto cieľa. Mať vieru a víziu! Pretože viera posilňuje a vízia osvetľuje. Kto sa dá na cestu, nesmie sa priveľmi obzerať, ale nemal by sa ani bezhlavo hnať dopredu. Život je cesta, ktorá má svoj cieľ.

  • 13. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 486x
  • 2
Moja nová stránka

Ján Maršálek

Moja nová stránka

Prednedávnom som založil stránku PriestorNet, ktorá je zameraná na glosovanie spoločenského diania.

  • 17. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 331x
  • 0
Denník: niekoľko úlomkov

Ján Maršálek

Denník: niekoľko úlomkov

Každý deň dať a prijať – myšlienku, slovo, skutok. Každý deň prežiť čo možno najlepšie...

  • 30. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
O sebe

Ján Maršálek

O sebe

V nasledujúcich riadkoch uvádzam zopár informácií o svojej práci a záľubách...

  • 30. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Na okraj času: z denníka

Ján Maršálek

Na okraj času: z denníka

Môj denník obsahuje zväčša rýchle zápisky, poznámky na okraj dňa, skice, momentky, náčrty – zaznamenávané bez veľkej prípravy a preto nedokončené, čiastkové... ale čo je v živote dokončené a úplné?!

  • 10. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 431x
  • 1
reklama
Myšlienky: výber z denníka

Ján Maršálek

Myšlienky: výber z denníka

Život je príbeh odohrávajúci sa v Božej mysli – fascinujúci nápad, idea, krásna a vznešená myšlienka, vďaka ktorej sme tu... Život je príbeh, ktorý hodno zaznamenať.

  • 8. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Oznámenie o smrti vojaka

Ján Maršálek

Oznámenie o smrti vojaka

Jedného z maminych bratov som nikdy nestretol – zomrel totiž ešte pred mojím narodením ako dvadsaťjedenročný na fronte II. svetovej vojny. Vo svojom archíve opatrujem listinu z 15. decembra 1941, v ktorej Ministerstvo národnej obrany Slovenskej republiky oznamuje príbuzným jeho úmrtie.

  • 20. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Výpisky z denníka

Ján Maršálek

Výpisky z denníka

Môj denník nie denníkom v bežnom zmysle slova. Nezaznamenávam si doň (až na výnimky) prežívané udalosti, ale skôr ich esenciu – obraz, ktorý vo mne zanechali. Je to pestrá zbierka myšlienok, postrehov, krátkych úvah i modlitieb, ku ktorej každodenne pridávam aspoň jedno slovo. Nejde mi pritom o originalitu za každú cenu, ale skôr o zachytenie toho, čo považujem za hodnotné, užitočné, zaujímavé... Je to moja osobná rukoväť, môj duchovný zápisník. Vyberám z neho niekoľko úryvkov:

  • 23. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Zápisky z cesty: denník

Ján Maršálek

Zápisky z cesty: denník

Do svojho denníka si nezaznamenávam vonkajšiu podobu prežívaných udalostí, ale ich esenciu, inými slovami: obraz, ktorý mi zanechajú v duši. Zapisujem si doň aj myšlienky, strelné modlitby, úlomky úvah, metafory, slová vryté do pamäti. Dávam sa pritom inšpirovať videným, počutým, prečítaným (najmä však Svätým písmom). Nejde mi o originalitu za každú cenu, ale skôr o zachytenie toho, čo považujem za hodnotné, prínosné, mravne dobré... Je to môj osobný modlitebník, môj duchovný zápisník. Vyberám z neho niekoľko úryvkov:

  • 6. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 785x
  • 0
Taký (ne)obyčajný deň

Ján Maršálek

Taký (ne)obyčajný deň

Mám voľno, celý celučičký deň. Čím ho vyplním? Ako využijem svoj čas? Plánujem – akoby som mal byť na tomto svete ešte sto rokov – ale keď začujem z miestneho rozhlasu správu o úmrtí mladého muža, mladšieho odomňa, začínam vážne myslieť na to, že tento deň je možno mojím posledným.

  • 16. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 032x
  • 0
reklama
Priznanie: som blogér

Ján Maršálek

Priznanie: som blogér

Pochválil som sa priateľovi, inak fanúšikovi internetu, že som si založil blog. Jeho reakcia bola rozpačitá.

  • 15. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 110x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu